Skip to content
Home » Kaip ištaisyti klaidas kredito ataskaitoje

Kaip ištaisyti klaidas kredito ataskaitoje

  • by

Kai jūsų kredito ataskaitoje atsiranda klaidų, jos gali turėti rimtų finansinių pasekmių. Neigiamos kredito klaidos gali pakenkti jūsų kredito balui. Ir jei jūsų kredito balas sumažės – dėl klaidos ar kitaip – ​​tai gali jums kainuoti.

Dėl blogo kredito balo gali būti sunku gauti finansavimo produktus, tokius kaip kredito kortelės, hipotekos ir paskolos automobiliui. Jei pastebėsite, kad skolintojai nori dirbti su jumis nepaisant žemo kredito balo, greičiausiai mokėsite didesnes palūkanas ir mokesčius, kai skolinsitės pinigus.

Todėl labai svarbu imtis veiksmų, jei kredito ataskaitoje aptinkate klaidų. Ir jei neseniai netikrinote savo kredito ataskaitų, kad įsitikintumėte, jog jos yra tikslios, svarbu įpratinti tai daryti reguliariai.

Toliau pateiktame vadove sužinosite apie įprastas kredito klaidas, kurias galite rasti kredito ataskaitoje. Taip pat rasite keturis paprastus veiksmus, kurių galite imtis, jei kada nors reikės ištaisyti kredito klaidas.

Patikrinkite savo kredito ataskaitas

Geriausias būdas užtikrinti, kad jūsų kredito ataskaitose būtų tiksli informacija, yra peržiūrėti kredito informaciją iš trijų pagrindinių kredito biurų – „Equifax“, „TransUnion“ ir „Experian“. Dėl 2003 m. FCRA pakeitimo, žinomo kaip Sąžiningų ir tikslių kredito sandorių įstatymas arba FACTA, turite teisę kartą per 12 mėnesių gauti nemokamą kiekvienos savo vartojimo kredito ataskaitos kopiją.

Apsilankykite AnnualCreditReport.com ir pasiekite nemokamas kredito ataskaitas. Iki 2023 m. pabaigos kredito biurai suteikia vartotojams nemokamą savaitinę prieigą prie savo kredito ataskaitų.

Susiję: Kaip nemokamai patikrinti savo kredito balą

Užsirašykite visas aptiktas klaidas

Atsisiuntę kredito ataskaitas turėtumėte išsamiai peržiūrėti visas tris. Atkreipkite dėmesį į bet kokią neteisingą informaciją, kurią radote savo kredito ataskaitoje, kad vėliau galėtumėte nuspręsti, ar norite ją užginčyti.

Kai kurios kredito ataskaitų klaidos gali būti labiau susirūpinusios nei kitos. Turėtumėte būti ypač atidūs dėl klaidų, kurios gali reikšti, kad galite tapti tapatybės vagystės auka arba kad kredito biuras netyčia sumaišė jūsų kredito informaciją su kito asmens kredito informacija.

Prenumeruokite mūsų kasdienį naujienlaiškį

BERNARDBODO / GETTY IMAGES

Štai keletas dažniausiai pasitaikančių kredito ataskaitų klaidų, į kurias reikia atkreipti dėmesį peržiūrint ataskaitas:

  • Neteisinga identifikavimo informacija (pvz., vardas, pavardė, adresas, buvęs adresas, gimimo data arba socialinio draudimo numeris).
  • Paskyros, kurios jums nepriklauso.
  • Netinkami sąskaitų numeriai.
  • Pasikartojančios paskyros.
  • Netikslios mokėjimo būsenos.
  • Neteisingas sąskaitos likutis arba kredito limitai.
  • Pasenę neigiami elementai (pvz., pavėluoti mokėjimai, senesni nei septyneri metai).

Susiję: Viskas, ką reikia žinoti apie kredito įšaldymą

Paruoškite ginčo laišką

Kai nustatysite klaidas, kurias norite ginčyti, paruoškite laišką, kurį turėsite pateikti atitinkamam kredito biurui. Jei daugiau nei vienoje kredito ataskaitoje yra klaidų, ginčus turėsite siųsti kiekvienam kredito biurui.

Įsitikinkite, kad kiekviename jūsų parašytame ginčo laiške nurodomi netikslūs kredito elementai, kuriuos norite, kad kredito biuras ištirtų (kartu su jų sąskaitų numeriais). Taip pat turėtumėte nurodyti, kodėl nesutinkate su kredito ataskaitoje pateikta informacija.

Nemokamus ginčo laiškų šablonus galite rasti internete tiek iš Federalinės prekybos komisijos, tiek iš Vartotojų finansinės apsaugos biuro (CFPB). Ginčus taip pat galite pateikti internetu per kiekvieną kredito biuro svetainę.

Tačiau daugelis ekspertų, įskaitant Nacionalinį vartotojų teisės centrą, pataria nesinaudoti internetiniais ginčais. Patvirtintų ginčų laiškų išsiuntimas kredito biurams, užuot teikęs ginčus internetu, gali padėti išvengti ginčų pasirinkimo apribojimų iš anksto sudarytais pasirinkimais, dokumentų trūkumo ir kitų galimų problemų.

Palaukite atsakymo

Kai išsiųsite ginčo laišką, kredito biuras turi 30 dienų (arba 45 dienas tam tikromis aplinkybėmis) ginčui ištirti. Kai tyrimas bus baigtas, kredito biuras susisieks su jumis ir pateiks rezultatus.

Čia pateikiami dažniausiai pasitaikantys galimi rezultatai, su kuriais galite susidurti po ginčo dėl kredito:

  • Ištrynimas: Kredito biuras ištrina jūsų užginčytą elementą iš kredito ataskaitos. Tai nebeturi jokios įtakos jūsų kredito istorijai ar kredito balui.
  • Atnaujinimas: Kredito biuras atnaujina elementą, kurį užginčijote savo kredito ataskaitoje. Būsimas elemento poveikis jūsų kredito balui priklausys nuo informacijos, kuri pasikeitė jūsų kredito ataskaitoje.
  • Patvirtinimas: Kredito biuras nepašalino ir nepakeitė jūsų ginčytinos prekės, nes duomenų teikėjas (įmonė, kuri pirmiausia pranešė apie sąskaitą) patvirtino, kad prekė yra tiksli.

Jei nesutinkate su ginčo dėl kredito rezultatais, galite pabandyti pateikti tolesnį prašymą dėl tolesnio tyrimo. Tačiau taip pat galite apsvarstyti galimybę išplėsti reikalus ir pateikti skundą CFPB (įskaitant įrodymą, kad jau pateikėte ginčą, dėl kurio problema nebuvo išspręsta).

Apatinė eilutė

Kredito klaidos gali pakenkti jūsų finansiniam gyvenimui, todėl bus sunkiau gauti geriausias kredito korteles, paskolas ir kitus finansinius produktus. Todėl svarbu stebėti savo kredito ataskaitų tikslumą ir imtis veiksmų, jei jums nutiktų kredito klaidų. Jūs turite teises pagal Sąžiningo kredito ataskaitų teikimo įstatymą (FCRA), bet jūs turite jomis pasinaudoti ir apsisaugoti.