Sumažėjęs skrydžio reitingas gali jaustis nusivylęs. Galbūt nekantriai laukėte erdvesnių verslo klasės vietų, bet dabar netyčia atsitrenkėte į ankštas ekonomikos patalpas. Arba galbūt praleidote laiką ieškodami idealiai suplanuoto skrydžio, kad sužinotumėte, jog jis perparduotas, o jūs esate nelaimingas keleivis, iškritęs iš lėktuvo. Galbūt buvo pakeista įranga, todėl netekote papildomos vietos kojoms.
Nors pažeminimas gali būti ne toks blogas, kaip atmušimas iš skrydžio, tai vis tiek yra rimta problema.
Nors tai reta, pasitaiko ir netyčinio sumažinimo iš pirmos klasės į ekonominę. Tiesą sakant, šiuo metu socialinėje žiniasklaidoje plinta neseniai įvykęs incidentas: moteris „TikTok“ pareiškė, kad „United Airlines“ jos sužadėtinį iš pirmos klasės įvedė į ekonominę klasę, o jos vaizdo įrašas dega internete.
Jei atsidūrėte panašioje situacijoje, štai viskas, ko jums reikia žinoti apie tai, kodėl gali atsitikti netyčia sumažinti reitingą ir į ką galite turėti teisę.
Kodėl jūsų reitingas gali būti sumažintas
Netyčia sumažintas reitingas gali atsitikti bet kam – ar esate garsus „Hario Poterio“ aktorius arba dažnas skraidytojas. Daugelis oro linijų bendrovių yra linkusios per daug rezervuoti skrydžius, siekdamos užtikrinti, kad kiekvienas iš jų būtų kuo pilnesnis, jei paskutinę minutę nepasirodytų keli keliautojai arba jų atšauktų. Paprastai jie puikiai atspėja, kiek neatvyks, ir dažnai gauna tik reikiamą vietų skaičių.
Tačiau kartais keli keleiviai, kurie užsisakė ir patvirtino savo rezervaciją, gali atsidurti sėdynėje gale, nors ir sumokėję už daugiau vietos priekyje. Labiausiai tikėtina, kad taip atsitiks, jei visi pasirodys arba atšaukto skrydžio keleivius reikia rezervuoti iš naujo ir niekas nenori užleisti savo vietos mainais į grynuosius pinigus ar kuponą.
Paprastai, jei viena salono klasė yra perparduota, keleiviai gali būti pažeminti į kitą kajutės klasę arba jiems suteikiama galimybė įsėsti į kitą skrydį. Pavyzdžiui, jei ekonomiškas salonas yra perparduotas, oro linijų bendrovė keleivis gali skristi kitu laiku. Arba, jei verslo klasė yra per daug rezervuota, keliautojas gali būti sumažintas iki ekonominės klasės.
Oro linijų bendrovės taip pat turi būdų, kaip diktuoti keleivių numušimo ar pažeminimo tvarką. Pavyzdžiui, tiems, kurie turi aukštesnį statusą oro linijų bendrovės nuolatinio skraidymo programoje, yra mažesnė tikimybė, kad keleiviai, neturintys statuso, registravosi paskutinį kartą, gali būti labiau linkę.
Sumažinti kainas taip pat gali įvykti ne tik dėl paprasčiausių perparduotų skrydžių.
Užsiregistruokite mūsų kasdieniniam naujienlaiškiui
Pavyzdžiui, jei pora skrenda su „United“, aviakompanija turėjo atlaisvinti verslo klasės sėdynę, kad ją būtų galima naudoti kaip įgulos poilsį, kad skrydžio įgulos nariai galėtų nusnūsti per skrydžio pertraukas. Paprastai to reikalauja Federalinės aviacijos administracijos taisyklės ir oro linijų susitarimai su pilotų ir skrydžių palydovų sąjungomis. Jei oro linijų bendrovė turi pakeisti originalų orlaivį į kitą lėktuvą, kuriame yra mažiau verslo klasės vietų, tai gali sukelti tokią problemą.
Be to, yra ir nuolat skausmingas įrangos keitimas. Kartais aviakompanija pakeičia orlaivį dėl logistinių ar kitų priežasčių. Tai reiškia, kad skrydyje gali būti mažiau vietų, nei buvo numatyta iš pradžių.
Ką tu turi teisę
Avialinijos siūlo dalinį pinigų grąžinimą skraidyklėms, kurių reitingas netyčia buvo sumažintas, tačiau šios paskatos labai skiriasi priklausomai nuo oro linijų bendrovės ir šalies. Pavyzdžiui, JAV transporto departamentas teigia, kad keleiviai turi teisę į kompensaciją, jei jie turėjo patvirtintą rezervaciją, laiku užsiregistravo, laiku atvyko prie išvykimo vartų ir jei oro linijų bendrovė negali nuskraidinti keleivio į paskirties vietą per valandą nuo pradinio skrydžio atvykimo laiko. .
DOT taip pat turi taisyklių rinkinį, nustatantį, kaip oro linijos gali atlyginti keleiviams, kurie buvo netyčia susidūrę. Vidaus ir tarptautinių skrydžių atveju, jei keliautojas nevėluoja arba vėluoja vieną valandą ar mažiau, jis neturi teisės į kompensaciją. Tačiau jei keleivis, savo noru sumažintas, kelionė vėluoja mažiausiai dviem valandomis, tas keleivis turi teisę į 400 % bilieto į vieną pusę, iki 1550 USD. Už trumpesnį vėlavimą (maždaug vieną ar dvi valandas) oro linijos keleiviams turi sumokėti 200% bilieto į vieną pusę kainos, tačiau oro linijos gali apriboti sumą iki 775 USD.
Remiantis DOT, oro linijos privalo atlyginti keleiviams tą pačią dieną, kai jie susiduria. Žinoma, galite prašyti didesnės kompensacijos grynaisiais pinigais, kelionės kreditais ar myliomis, nei jums iš pradžių buvo pasiūlyta, tačiau garantijų nėra.
Europos Sąjungos gairės dėl atsisakymo vežti yra šiek tiek panašios į DOT, išskyrus tai, kad ES įpareigoja keliautojus visada gauti kompensaciją, jei jiems atsisakoma vežti. Užuot nustatę kompensaciją pagal vėlavimo trukmę, ES nustato kompensavimo skales, pagrįstus skrydžio atstumu. Pavyzdžiui, jei jūsų skrydis turėjo būti ilgesnis nei 3500 kilometrų (apie 2175 mylių), galite gauti 600 eurų (apie 644 USD) kompensaciją.
Kokių dar variantų turite
Dar yra kitų variantų. Jei pažeminote verslo klasę, bet nenorite skristi ekonomiškai, galite paprašyti aviakompanijos perkelti jus į vėlesnį skrydį, kuriame vis dar yra laisvų aukščiausios arba verslo klasės vietų.
Taip pat galite paprašyti aviakompanijos išleisti jus į konkurento skrydį, nors daugeliu atvejų jie greičiausiai atsisakys.
Apatinė eilutė
Skaudu būti pažemintam arba visai neįlaipinti, nes užsakyti skrydį ir rasti tinkamą vietą jau reikia daug laiko. Deja, tai gali nutikti bet kuriam skrydžiui.
Kad ir kaip įnirtintų reitingo sumažinimas, geriausia išlikti ramiam ir žinoti, į ką turite teisę. Vis tiek galėsite patekti ten, kur turite būti; tai gali užtrukti šiek tiek ilgiau arba būti mažiau patogu, nei tikėjotės.
Susiję skaitymai: