Sunku išsiskirti. Tačiau „JetBlue“ ir „American Airlines“ nėra didelio pasirinkimo.
Federalinis teisėjas penktadienį priėmė sprendimą prieš šiaurės rytų aljansą tarp „American Airlines“ ir „JetBlue“, užbaigdamas ilgiau nei metus trukusį antimonopolinį ieškinį po to, kai Teisingumo departamentas apkaltino partnerystę slopinant konkurenciją.
Priimdamas sprendimą, teisėjas nusprendė, kad dviejų vežėjų aljansas turi baigtis per 30 dienų nuo penktadienio. Iš karto nebuvo aišku, kaip sprendimas bus įgyvendintas, nei ką jis reikš dažnai skraidantiems.
„NEA [Northeast Alliance], veikiantis taip, kaip sukūrė ir numatė American ir JetBlue, iš esmės sumažina konkurenciją vidaus kelionių oro transportu rinkoje. Tai daroma sujungus dviejų oro linijų, kurios yra vienos reikšmingiausių konkurentų tame regione, operacijas Bostone ir Niujorke“, – rašoma teisėjo Leo T. Sorokino penktadienio sprendime.
Ieškinyje Teisingumo departamentas teigė, kad bendrai naudodamasis kodais ir bendradarbiaudamas, kad būtų vykdomi papildomi maršrutų tinklai per Niujorką ir Bostoną, aljansas „pašalintų didelę konkurenciją tarp Amerikos ir „JetBlue“, dėl kurios sumažėjo bilietų kainos ir pagerėjo paslaugų kokybė vartotojams, keliaujantiems į iš tų oro uostų“.
Tačiau „American“ ir „JetBlue“ agresyviai gynė susitarimą, kuris, anot oro linijų, leidžia pasiūlyti stipresnę konkurenciją prieš „Delta Air Lines“ ir „United Airlines“, kurios dominuoja šiaurės rytų rinkoje, nei kuri nors oro bendrovė galėtų padaryti viena. Nors „JetBlue“ yra stipriai veikianti šiaurės rytuose, ji išlieka santykinai nedidelė ir kitur šalies teritorijoje yra mažiau.
Užsiregistruokite mūsų kasdieniniam naujienlaiškiui
Nors „American Airlines“ tebėra didelė, jos buvimas Niujorke nuo 2000-ųjų pradžios gerokai sumažėjo ir dėl laiko tarpsnių apribojimų Niujorke ji negali žymiai padidinti paslaugų.
Per tris savaites trukusį teismo procesą JAV apygardos teisme Bostone Sorokinas išklausė abiejų oro linijų dabartinių ir buvusių vadovų, taip pat konkurentų, taip pat pramonės ekspertų ir ekonomistų parodymus.
Oro linijų gynyba buvo sutelkta į argumentą, kad per 18 mėnesių nuo aljanso pradžios išlaidų padidėjimas, apie kurį DOJ įspėjo savo pirminiame skunde, nepasitvirtino. Avialinijos teigė padidinusios pajėgumus šiaurės rytų regione ir „pagerinusios kelionių į Bostoną ir Niujorką bei iš jų kokybę“ „sudarant bendradarbiaujant tvarkaraščius, dalijantis kodais ir integruojant nuolatinių keleivių programas“.
Ką tai reiškia „American Airlines“ ir „JetBlue“ partnerystei?
Nors dvi oro linijos iš karto nekomentavo šios naujienos, federalinis teisėjas nusprendė, kad Šiaurės rytų aljansas turi būti „visam laikui įpareigotas“ praėjus 30 dienų po penktadienio.
Gali būti, kad oro linijų bendrovės apskųs, bet kol kas sprendimas, atrodo, reiškia, kad susiejimas baigsis per artimiausias kelias savaites.
TPG paskelbs atnaujinimus, kai tik juos gausime, bet jei būsimas keliones užsisakėte su American ir (arba) JetBlue, galbūt norėsite pradėti persvarstyti savo galimybes, jei planavote pasinaudoti Šiaurės rytų aljanso privilegijomis, pvz., abipusio ridos uždirbimo ir išpirkimo galimybėmis. , elito privilegijos ir įėjimas į klubą.
Du vežėjai taip pat išplėtė ir perkonfigūravo savo tinklus, kad palaikytų aljansą. Taigi, darant prielaidą, kad sprendimas galioja, daugelį pakeitimų gali tekti išnarplioti per mėnesį.
Papildomos ataskaitos Zachas Griffas. Tai besivystanti istorija ir bus atnaujinta.