Skip to content
Home » Kaip iš tikrųjų gaminamos lėktuvo sėdynės

Kaip iš tikrųjų gaminamos lėktuvo sėdynės

  • by

Kai kitą kartą skrisite lėktuvu, pažiūrėkite į savo sėdynės pagalvėlę. Jei atidžiai jį apžiūrėsite, yra didelė tikimybė, kad kažkur ant sėdynės rasite užrašus „Made in Kilkeel“.

Kilkeel yra nedidelis Šiaurės Airijos miestelis, ir nors galbūt niekada apie jį negirdėjote, jame yra viena didžiausių ir seniausių pasaulyje komercinių lėktuvų sėdynių gamyklų.

Objektas atidarytas 1967 m. kaip „Aircraft Furnishing Ltd“, kuriame dirba tik penki darbuotojai. 56 metai į priekį, o Kilkeelio gamyklos generalinis direktorius Alanas Henningas turi daugiau nei 800 darbuotojų, kurių dauguma gyvena Kilkeelyje ir aplinkinėse bendruomenėse.

Šis Kilkelio objektas, priklausantis ir valdomas Amerikos konglomeratui „Collins Aerospace“ („Raytheon Technologies“ dukterinei įmonei), yra pagrindinis įmonės interjero verslo forpostas. Jame iš esmės galima pastatyti viską, ką rasite reaktyviniame laive, nuo gelbėjimo plaustų ir tualetų iki sėdynių ir padėklų stalų.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

(Visa Šiaurės Airija iš tikrųjų vaidina svarbų vaidmenį aviacijos pramonėje, nes joje taip pat yra „Airbus“, „Boeing“, „Embraer“, „Spirit AeroSystems“, „Thales“ ir keleto kitų sunkiųjų smogikų gamyklos.)

Kolinso interjero verslas valdo gamyklas visame pasaulyje, o Kilkeel specializuojasi lėktuvų sėdynių gamyboje. Ten esanti gamykla yra didžiausia sėdimų vietų įranga pasaulyje, joje pagaminta daugiau nei 25 % veikiančių lėktuvų sėdynių.

Kalbant apie tai perspektyvoje, Collins Kilkeel gamykloje buvo pastatyta daugiau nei 2,5 milijono vietų visame pasaulyje.

Kadangi esu lėktuvų sėdynių meka, noriu apsilankyti Kilkeelyje ir sužinoti, kaip jos iš tikrųjų gaminamos. Ši galimybė atsirado anksčiau šią savaitę, likus kelioms dienoms iki naujausio Collinso produkto – verslo klasės komplekto „Elements“ – pirmojo komercinio skrydžio su „Starlux“.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Apie Elements produkto svarbą turėsiu daugiau papasakoti atskirame įraše, bet pasinerkime į tai, kaip gaminamos lėktuvo sėdynės – tai trijų etapų procesas, daug sudėtingesnis, nei galėjote įsivaizduoti.

Užsiregistruokite mūsų kasdieniniam naujienlaiškiui

Dalių tiekimas

Visos lėktuvo sėdynės prasideda kaip dalių rinkinys. Įmonėje Collins šie komponentai tiekiami ir saugomi visiškai naujame 70 000 kvadratinių pėdų logistikos centre, kuris atidarytas pandemijos pradžioje po daugiamečio statybos projekto.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Mažiau nei mylia nuo surinkimo gamyklos, šis naujas mazgas yra vieta, kur dalys pristatomos, surenkamos, rūšiuojamos ir siunčiamos į likusią operaciją.

TPG sakė Henningas, atidarius logistikos centrą, gamybos procesas žymiai padidino efektyvumą, nes dabar Collins visas dalis tiekia likus dviem dienoms iki surinkimo. Tai suteikia gamintojui 48 valandas, kad nustatytų visas problemas ar trūkstamas dalis, nestabdydami aktyvios surinkimo linijos.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Nuo dėklų stalų iki saugos diržų, dalių yra įvairių formų ir dydžių. Atsižvelgdamas į tai, Collins padalino logistikos centrą į dvi sritis: vieną skirta ekonomiškoms ir aukščiausios klasės ekonomiškoms dalims, o kitą – verslo ir pirmos klasės dalims. Be to, siekiant atsižvelgti į visą šį kintamumą, yra šešių skirtingų dydžių laikymo dėžės, skirtos dalims laikyti.

Kiekvienoje sekcijoje rasite praėjimus ir dalių praėjimus, beveik taip, lyg pirktumėte Costco ar BJ’s – tiesiog pakeiskite tualetinį popierių ir popierinius rankšluosčius į sėdynių pagalvėles ir varžtus.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Kiekvieną dieną „pirkėjai“ eina į kiekvieną koridorių ir pripildo savo vežimėlius (arba „vežimėlius“, kaip juos vadina airis Henningas) daiktais, kurių reikia kiekvieno tipo sėdynėms pagaminti.

Alanas Henningas, Kilkeelio gamyklos generalinis direktorius. ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Kai vežimėliai užpildomi, jie sunkvežimiais vežami į surinkimo liniją – trumpa, penkių minučių kelionė, vykstanti mažiausiai du kartus per valandą.

Komponentų kūrimas

Collins tiekia daug dalių iš išorės tiekėjų. Tačiau kai kurių komponentų įsigyti negalima. Vietoj to, jie turi juos pagaminti rankomis (arba mašina), kur atsiranda vadinamoji „kompozitų svetainė“.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Čia įmonė gamina kompozicines medžiagas, apvalkalus ir plastikus, kurie dedami į kiekvieną sėdynę.

Negalėjau aplankyti kiekvieno įrenginio šioje patalpoje (kai kurios proceso dalys priklauso Collinsui, o bendrovė jas laiko itin slaptai). Vis dėlto man teko stebėti, kaip trijų ašių CNC (kompiuterinis skaitmeninis valdymas) žoliapjovė supjaustė ir formuoja plastiką į tam tikras dalis, pavyzdžiui, kompozitinį apvalkalą, kuris telpa aplink sėdynę.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Šie robotai buvo daug kietesni, nei atrodė. Suprogramavus kompiuterio modulį, robotas automatiškai be klaidų supjausto plastiką, kaip nurodyta programoje.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Po trumpo suspausto oro purškimo ir patikrinimo šie komponentai yra paruošti vežti į surinkimo vietą. Ten jie sujungs dalis, paimtas iš logistikos centro, kad paverstų sėdynėmis.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Sėdynių surinkimas

Čia ir vyksta magija – kėdžių statymas. Per kelias akimirkas įžengęs į šią 215 000 kvadratinių pėdų erdvę jau mačiau vietas, skirtas Copa, Delta, EgyptAir ir JetBlue lėktuvams.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

„Collins“ sėdynių surinkimą suskirsto į 11 gamybos linijų, iš kurių septynios skirtos ekonomiškoms ir aukščiausios klasės ekonomiškoms sėdynėms, o keturios – verslo ir pirmos klasės sėdynėms.

Sukurti ekonomiškas ir aukščiausios klasės ekonomines sėdynes yra daug paprasčiau nei surinkti aukščiausios klasės kabinas. Collinsas turi tokį mokslą, kad norint sukurti trijų vietų ekonomiško salono skyrių, reikia dirbti vos nuo 9 iki 11 minučių.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Po pietų, kai lankiausi, stebėjau „EgyptAir“ ekonominės sėdynės gamybos liniją. Aš stovėjau maždaug 20 operatorių grupėje, kurių kiekvienas buvo atsakingas už atskirą surinkimo linijos dalį.

Kiekvienas operatorius stovėjo priešais kompiuterio ekraną, kuriame iš esmės buvo rodoma sėdynės konstravimo instrukcija. Tiekimo komanda buvo atsakinga už tai, kad kiekvienoje stotyje būtų pakankamai dalių, reikalingų kiekvienam žingsniui atlikti.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Pirmasis operatorius sumontavo sėdynės pagrindą, tada jis nuslydo šį pamatą į kitą stotį.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Sėdynės surenkamos ant platformų, pritvirtintų prie amerikietiškojo kalnelio tako, kuris eina aplinkui prieš laikrodžio rodyklę. Tokiu būdu operatoriams nereikia kelti nieko per sunkaus – jie tiesiog stumia sėdynes tarp stočių.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Kai sėdynės slenka aplink surinkimo liniją, jos pradėjo panašėti į tai, ką iš tikrųjų rastumėte lėktuve.

Bene įdomiausias žingsnis buvo padėklų stalų įrengimas. Pirmiausia darbuotojai įtaisytų sraigtinius takelius į sėdynės šonus, o tada montuoja patį stalą.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Tačiau šis procesas nebuvo baigtas be išsamaus kalibravimo. Kadangi lėktuvai skraido nedideliu kampu aukštyn, kiekvienas dėklo stalas turi būti sukalibruotas taip, kad jis būtų trimis laipsniais į viršų.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Ant žemės tai gali atrodyti juokinga, bet visa tai prasminga, kai esate ore – be šio proceso dėklų stalai skrisdami nusvirtų žemyn.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

„EgyptAir“ nusprendė neįrengti pramoginių sėdynių atlošų ar elektros lizdų ekonomiškai. Jei taip atsitiktų, kiekvienam ekranui ir įkrovimo sistemai būtų atliktas griežtas kokybės kontrolės testas, apimantis vaizdo įrašo atkūrimą, kad būtų atpažįstami mirę pikseliai, ir tikrinami maitinimo bei USB prievadai.

Maždaug po 11 minučių surinkimo procesas buvo baigtas ir buvo perkelta į kitą partiją.

ZACHAS GRIFFAS / TAŠKŲ VAIKINAS

Kilkeel nėra lengva nuvažiuoti iki jokių Airbus ar Boeing galutinių surinkimo linijų. Kiekviena sėdynė turi būti gabenama ten, kur yra pastatyti lėktuvai, nesvarbu, ar tai Hamburgas, Vokietija; Tulūza, Prancūzija; Sietlas; Čarlstonas, Pietų Karolina; arba Tiandzine, Kinijoje.

Panašiai kaip „Amazon“, pristatymo procesas vyksta surinkimo linijoje. Sėdynės dedamos ant padėklų, padengtos apsauginiu plastiku ir burbuline plėvele, supakuotos į dėžutes ir užsandarintos tvirtu užtrauktuku. Ant kiekvienos dėžės uždedama siuntimo etiketė, o dėžės uždedamos ant sunkvežimių, skirtų išsiųsti orlaivio gamintojui.

Nors ekonomiškų sėdynių surinkimas yra gana paprastas, viskas tampa daug sudėtingesnė naudojant aukščiausios kokybės salono gaminius.

„Collins“ čia stato populiariausias verslo klasės sėdynes. Tai apima „Qsuite“, „Elevation“ ir „AirLounge“ produktus, geriau žinomus kaip to paties pavadinimo „Qatar Qsuite“, „British Airways Club Suite“ ir atitinkamai „Finnair“ be atsilošimo.

Aukščiausios klasės salono pagrindai…