Skip to content
Home » Skirtumas tarp tiesioginių ir be persėdimų skrydžių

Skirtumas tarp tiesioginių ir be persėdimų skrydžių

Redaktoriaus pastaba: ši istorija buvo atnaujinta nauja informacija.

Kaip buvo aptarta „Turėkite taškų, keliausite“ serijoje, Ianas Agrimis išmoko subtilų, bet svarbų skirtumą oro linijų pasaulyje, kai atrado, kad iš tikrųjų yra didelis skirtumas tarp „tiesioginio“ ir „be persėdimo“. Supainioti? Nesijaudink, tu ne vienintelis.

Nors abi parinktys nuves jus į kelionės tikslą, išspausdintą ant bilieto vienu lėktuvu, tiesioginis skrydis iš tikrųjų gali užtrukti daug ilgiau nei skrydis be sustojimo. Taip yra todėl, kad tiesioginiai skrydžiai kartais gali sustoti keliuose jų maršruto oro uostuose, jei skrydžio numeris nesikeičia.

Pavyzdžiui, „Singapore Airlines“ siūlo dvi galimybes nuvykti iš Niujorko į Singapūro Changi oro uostą (SIN): tiesioginį skrydį iš Niuarko Liberty tarptautinio oro uosto (EWR) ir tiesioginį skrydį iš John F. Kennedy tarptautinio oro uosto (JFK) su sustojimu. Frankfurto oro uoste (FRA).

JFK-SIN skrydis šiuo metu yra ilgiausias pasaulyje vykdomas skrydis, suplanuotas vos 19 valandų skrydžio „nuo vartų iki vartų“ lėktuvu „Airbus A350-900ULR“ maždaug 9 527 mylių atstumu. Skrydis be sustojimo taip pat paprastai jums kainuos daugiau – vienintelės A350 teikiamos paslaugos yra aukščiausios klasės ekonomiškumas ir verslas. A380, aptarnaujantis maršrutą per Frankfurtą, yra ekonominės ir pirmos klasės.

FLIGHTAWARE.COM

Nors tiesioginis skrydis neabejotinai yra greičiausias būdas keliauti iš JAV rytinės pakrantės į Singapūrą, tiesioginis skrydis vis dar turi lojalių ir pranašumų. Viena vertus, jame yra legendiniai Singapūro pirmos klasės liukso numeriai, bet be to, tokioje ilgoje kelionėje kai kurie keliautojai nori pasitempti.

Vienas iš „Singapore Airlines“ tiesioginių skrydžių į SIN per FRA. FLIGHTAWARE.COM
Antrasis „Singapore Airlines“ tiesioginio skrydžio į SIN per FRA etapas. FLIGHTAWARE.COM

Iki devintojo dešimtmečio tiesioginiai skrydžiai su sustojimais buvo daug dažnesni. Norint patekti į Rytų Aziją iš JAV rytinės pakrantės ar Europos, reikėjo bent kartą sustoti kuro.

„Esu pakankamai senas, kad prisiminčiau, kaip skridau DC-10 į Honkongą: Ženevą, Ciurichą, Karačį, Honkongą“, – sakė Olbraito koledžo istorijos profesorius Guillaume’as de Syonas, kurio tyrimai apima aviacijos istoriją. „Niekada neišlipau iš lėktuvo“.

Susiję: ilgiausi pasaulyje skrydžiai be persėdimų

Užsiregistruokite mūsų kasdieniniam naujienlaiškiui

De Syonas teigė, kad iki devintojo dešimtmečio reaktyviniai varikliai nebuvo pakankamai patikimi ar veiksmingi, kad galėtų be perstojo skristi tokiais ilgais maršrutais.

„Aštuntojo dešimtmečio pabaigoje prasidėjo techninis pokytis, o devintajame dešimtmetyje neabejotinai patvirtinta, kad vadinamieji tiesioginiai skrydžiai nebėra būtini“, – sakė jis. „Staiga gavote geresnius variklius, ilgesnius nuotolius.

Pasak jo, beveik per naktį tapo įmanomi tiesioginiai maršrutai, tokie kaip Niujorkas į Johanesburgą, kuriems anksčiau visada reikėjo bent vieno techninio sustojimo.

Šiandieniniai reaktyviniai varikliai yra „daug patikimesni“, – sakė aviacijos istorikas Gregory Alegi, dėstantis Luiso universitete Romoje. „Iš esmės galite skristi be sustojimo tarp dviejų taškų bet kurioje Žemės vietoje“, – pridūrė jis. „Jūs laikote savaime suprantamu dalyku, kad galite saugiai skristi bet kur.

Anot Alegi, didėjantis nuolatinių skrydžių skaičius ir didesnio nuotolio vidutinio dydžio reaktyviniai lėktuvai, tokie kaip A321XLR, reiškia, kad visa aviacijos pramonės forma keičiasi. Be to, kad sumažės tiesioginių skrydžių iš kelių persėdimų, tai taip pat reiškia, kad jungiamieji skrydžiai pamažu tampa vis retesni.

„Galite galvoti apie tokias vietas Europoje kaip Amsterdamas: tai mažoje šalyje – turtingoje, išsivysčiusioje šalyje, bet su labai maža vietine baze. Ji klesti, nes žmonės ten atskrenda, keičia lėktuvus ir tada keliauja į galutinį tikslą“, – sakė jis. „Jei galiu skristi tiesiai iš kito vidutinio dydžio miesto į savo tikslą, aš praleisiu Amsterdamą.

Susiję: Padidinkite savo lėktuvų bilietus: geriausios kredito kortelės bilietams užsakyti

Tačiau Alegi visada gali sustoti itin ilguose maršrutuose, tokiuose kaip Niujorkas–Singapūras, net jei tai nėra techniškai būtina.

„Ar sustojimą laikote nepatogumu, o tai reiškia, kad važiuosite tik tuo atveju, jei kaina bus pigesnė, ar manote, kad tai yra privalumas, nes sustojate kokioje nors vietoje, kur norite būti ir užtruksite tas šešias valandas aplankyti miestą?

Alegi atsakė į savo klausimą: „Manau, kad duomenys rodo, kad žmonės nori nukeliauti iki kelionės tikslo be sustojimo arba pasilikti kelias dienas, o ne tiesiog tai padaryti per kelias valandas.

Aviakompanijos vis labiau lankstesnius skrydžius su persėdimu leidžia keleiviams praleisti daugiau laiko (galvokite dienas, o ne valandas) miestuose, kuriuose jie sustoja.

Kadangi tarp sustojimų ir jungiamųjų skrydžių tampa vis rečiau, Alegi taip pat mano, kad oro uostų dydis ir komercinė apimtis gali sumažėti.

„Jei bus mažiau sustojimų, jei bus mažiau laiko nužudyti, galbūt pamatysime, kad oro uostai susitrauks, mažės ir vėl bus labiau orientuoti į techninių paslaugų teikimą, o ne į kelionių patirtį.

Kelionių lėktuvu patrauklumas, anot Alegi, yra efektyvumas, todėl oro linijos linkusios akcentuoti jų teikiamų paslaugų efektyvumą.

Tiesioginiai skrydžiai kažkada buvo greičiausias kelias tarp dviejų taškų, net jei jie sustojo kelis kartus. Terminologija įstrigo, net kai skrydžiai be sustojimų tapo labiau laiko taupančiomis alternatyvomis. Dėl šios priežasties visa tai gali būti tokia paini: visi tiesioginiai skrydžiai yra tiesioginiai, bet ne visi tiesioginiai skrydžiai yra tiesioginiai. Taigi kitą kartą, kai užsisakysite bilietą, dar kartą patikrinkite: ar jūsų skrydis tik tiesioginis, ar tiesioginis? Priešingu atveju galite nustebti, kai kelias valandas atsidursite ant žemės kokiame nors netikėtame oro uoste

Susiję skaitymai: